Home | Contact | Nieuwsbrief | Support | Login

info@emailworks.nl   

Support
Home
Wat is het?
FAQ
Demo
Prijzen
Support

Hoe beginnen?
Handleiding
Support voor lid

Support (voor de beheerder)

In de handleiding staat beschreven hoe Emailworks voor verenigingen werkt. Bijgaand een FAQ (Frequently Asked Questions) voor een aantal veelgestelde vragen.

  1. Wat moet ik doen alvorens ik ga beginnen met Emailworks voor verenigingen?

  2. Hoe kan ik mensen uit een groep verwijderen?

  3. Wat is precies een besloten groep?

  4. Kan ik achteraf een groep besloten maken?

  5. Gebruikers kunnen niet inloggen

  6. Hoe komt het dat zoveel gebruikers niet geactiveerd zijn?

  7. Is het mogelijk voor een gebruiker zijn/haar loginnaam achteraf te wijzigen?

  8. Aanvoerders staan onder leden. Hoe verander ik dit?

  9. Wat is het verschil tussen afdelingen en groepen?

  10. Wat te doen aan het eind van het verenigingsjaar?

 

Wat moet ik doen alvorens ik ga beginnen met Emailworks voor verenigingen?

Kijk bij onze handleiding van hoe te beginnen.

 

^

 

Hoe kan ik mensen uit een groep verwijderen?

U kunt in het overzichtslijstje (> Overzichten > Leden) kijken welke ouder zich ten onrechte heeft opgegeven. Vervolgens onthoudt u deze naam en u gaat naar > Basisgegevens > Leden. U klikt op de desbetreffende ouder. Vervolgens deselecteert u de bewuste groep en drukt u op opslaan.

 

^

 

Wat is precies een besloten groep?

Een besloten groep is een groep die onderling vertrouwelijke mail verstuurt en hierbij niet wil dat leden zich " ten onrechte" opgeven voor deze groep. Een voorbeeld is het bestuur of club van x. Een besloten groep is een groep die volledig beheerd wordt door de beheerder. De beheerder voegt gebruikers toe aan of verwijdert gebruikers van een besloten groep. Leden die zich voor de eerste keer opgeven bij Emailworks voor verenigingen, kunnen deze groepen niet zien.

 

^

 

Kan ik achteraf een groep besloten maken?

Als leden zich reeds hebben opgegeven voor deze groep, is het het makkelijkste als u de groep verwijderd en opnieuw aanmaakt. Eerst maakt u een print-screen (ALT-Print-screen en "copy paste"  in bijvoorbeeld Word) van de deelnemers van deze groep. Hierdoor weet u wie er in zit. Vervolgens verwijdert u deze groep en maakt u een nieuwe groep aan. Vink deze keer "besloten" aan. Vervolgens kunt u als beheerder gebruikers aan deze besloten groep toevoegen.

 

^

 

Gebruikers kunnen niet inloggen

Voor het juist inloggen zijn drie dingen noodzakelijk:

  • De Emailworks voor verenigingen site mag niet in uw eigen site (in een frame) opstarten. Als de emailworks site in een frame opstart, gaat de afhandeling van cookies niet goed

  • Het inloggen is hoofdlettergevoelig (staat CAPS-LOCK aan?)

  • Voor het inloggen moet de gebruikte u browser cookies ondersteunen. Hier kunt u een test uitvoeren of dit zo is.

^

 

Hoe komt het dat zoveel gebruikers niet geactiveerd zijn?

Er is een reden waarom mensen zich vaak niet activeren. Als mensen een inbelverbinding hebben, hebben mensen hun Outlook vaak zodanig ingesteld dat als hun mail binnen de connectie wordt verbroken. Als ze (de volgende dag) hun activatiemail met activatielink ontvangen, zijn ze dus niet meer verbonden met Internet. Het drukken op de link zorgt er wel voor dat mogelijk hun browser opgestart wordt, echter de gebruiker wil dit niet (denkt wat gebeurt er nu) en sluit de browser af. Met als gevolg dat hun registratie niet geactiveerd wordt. Je bent nl. pas echt geregistreerd als je daadwerkelijk op de bevestigingspagina terecht komt. U als beheerder bent in staat de gebruiker alsnog te activeren.

 

^

 

Is het mogelijk voor een gebruiker zijn/haar loginnaam achteraf te wijzigen?

Nee, dit is helaas niet mogelijk. Wel kunt u, als beheerder, op verzoek van de gebruiker de gebruiker verwijderen uit het systeem. Vervolgens kan de gebruiker zichzelf opnieuw aanmelden 

 

^

 

Aanvoerders staan onder leden. Hoe verander ik dit?

Het is belangrijk dat u de aanvoerders laat inloggen mbv het algemene aanvoerder account. Aanvoerders hebben namelijk andere rechten. Het makkelijkste is om de aanvoerder te verwijderen en opnieuw te laten registreren (met behulp van het algemene aanvoerder account) in het systeem.

 

^

 

Wat is het verschil tussen afdelingen en groepen?

Een afdeling bestaat uit meerdere groepen. Het is belangrijk dat u altijd eerst groepen aanmaakt en toepast op uw specifieke verenigingsituatie. Later kunt u altijd afdelingen toevoegen (bijvoorbeeld de senioren bestaan uit de teams 7 en 8).

 

^

 

Wat te doen aan het eind van het verenigingjaar?

Aan het eind van het verenigingjaar gaat elk lid (in principe) naar een andere groep. Het enige wat u in dit geval doet is onder > Basisgegevens > Groepen de namen van de groepen aan te passen. Groep 1 wordt groep 2, groep 2 wordt groep 3, etc.

 

^