Support (voor de beheerder)
In de handleiding
staat beschreven hoe Emailworks voor verenigingen werkt. Bijgaand een FAQ
(Frequently Asked Questions) voor een aantal veelgestelde vragen.
Wat moet ik doen alvorens ik ga beginnen met
Emailworks voor verenigingen?
Hoe kan ik mensen uit een groep verwijderen?
Wat is precies een besloten groep?
Kan ik achteraf een groep besloten maken?
Gebruikers kunnen niet inloggen
-
Hoe komt het dat zoveel gebruikers niet geactiveerd zijn?
-
Is het mogelijk voor een gebruiker zijn/haar loginnaam achteraf te
wijzigen?
-
Aanvoerders staan onder leden. Hoe
verander ik dit?
Wat is het verschil
tussen afdelingen en groepen?
Wat te doen aan het eind van het
verenigingsjaar?
Wat moet ik doen alvorens ik ga beginnen met
Emailworks voor verenigingen?
Kijk bij onze handleiding van
hoe te beginnen.
^
Hoe kan ik mensen uit een groep verwijderen?
U kunt in het
overzichtslijstje (> Overzichten > Leden) kijken welke ouder zich ten
onrechte heeft opgegeven. Vervolgens onthoudt u deze naam en u gaat
naar > Basisgegevens > Leden. U klikt op de desbetreffende ouder.
Vervolgens deselecteert u de bewuste groep en drukt u op opslaan.
^
Wat is precies een besloten groep?
Een besloten groep is een groep die onderling
vertrouwelijke mail verstuurt en hierbij niet wil dat
leden zich "
ten onrechte" opgeven voor deze groep. Een voorbeeld is
het bestuur of
club van x. Een besloten
groep is een groep die volledig beheerd wordt door de beheerder. De
beheerder voegt gebruikers toe aan
of verwijdert gebruikers van
een besloten
groep. Leden die zich
voor de eerste keer opgeven bij Emailworks voor verenigingen, kunnen deze
groepen niet zien.
^
Kan ik achteraf een groep besloten maken?
Als leden zich reeds hebben opgegeven voor deze
groep, is het het makkelijkste als u de groep verwijderd en opnieuw
aanmaakt. Eerst maakt u een print-screen (ALT-Print-screen en "copy paste"
in bijvoorbeeld Word) van de deelnemers van deze groep. Hierdoor
weet u wie er in zit. Vervolgens verwijdert u deze groep en maakt u
een nieuwe groep aan. Vink deze keer "besloten" aan. Vervolgens kunt u
als beheerder gebruikers aan deze besloten groep toevoegen.
^
Gebruikers kunnen niet inloggen
Voor het juist inloggen zijn drie dingen
noodzakelijk:
De
Emailworks voor
verenigingen site mag niet in uw eigen site (in een
frame) opstarten.
Als de emailworks site in een frame opstart, gaat de afhandeling van
cookies niet goed
Het inloggen is hoofdlettergevoelig (staat CAPS-LOCK aan?)
Voor het inloggen moet de gebruikte u browser cookies ondersteunen.
Hier kunt u een test
uitvoeren of dit zo is.
^
Hoe
komt het dat zoveel gebruikers niet geactiveerd zijn?
Er is een reden waarom mensen zich vaak niet
activeren. Als mensen een inbelverbinding hebben, hebben mensen hun
Outlook vaak zodanig ingesteld dat als hun mail binnen de connectie
wordt verbroken. Als ze (de volgende dag) hun activatiemail met
activatielink ontvangen, zijn ze dus niet meer verbonden met Internet.
Het drukken op de link zorgt er wel voor dat mogelijk hun browser
opgestart wordt, echter de gebruiker wil dit niet (denkt wat gebeurt
er nu) en sluit de browser af. Met als gevolg dat hun registratie niet
geactiveerd wordt. Je bent nl. pas echt geregistreerd als je
daadwerkelijk op de bevestigingspagina terecht komt. U als beheerder
bent in staat de gebruiker alsnog te activeren.
^
Is het mogelijk voor een gebruiker zijn/haar loginnaam achteraf te
wijzigen?
Nee, dit is helaas niet mogelijk. Wel kunt u, als
beheerder, op verzoek van de gebruiker de gebruiker verwijderen uit
het systeem. Vervolgens kan de gebruiker zichzelf opnieuw aanmelden
^
Aanvoerders staan onder leden. Hoe
verander ik dit?
Het is belangrijk dat u de aanvoerders laat
inloggen mbv het algemene aanvoerder account. Aanvoerders hebben namelijk andere rechten. Het makkelijkste is om de
aanvoerder te verwijderen en
opnieuw te laten registreren (met behulp van het algemene aanvoerder
account) in het systeem.
^
Wat is het verschil
tussen afdelingen en groepen?
Een afdeling bestaat uit meerdere groepen. Het is
belangrijk dat u altijd eerst groepen aanmaakt en toepast op uw specifieke
verenigingsituatie. Later kunt u altijd afdelingen toevoegen (bijvoorbeeld
de senioren bestaan
uit de teams
7 en 8).
^
Wat te doen aan het eind van het
verenigingjaar?
Aan het eind van het verenigingjaar gaat elk
lid (in
principe) naar een andere groep. Het enige wat u in dit geval doet is
onder > Basisgegevens > Groepen de namen van de groepen aan te passen.
Groep 1 wordt groep 2, groep 2 wordt groep 3, etc.
^
|