Home | Online Enquęte | Nieuwsbrief Manager | CMS Websites |  Login

info@emailworks.nl   

Support ouder
Home
Functionaliteit
Ouderavonden
Webformulieren
Demo
FAQ
Support
Prijzen
Contact


Hoe beginnen?
Handleiding
Support ouder

Support (voor de ouder)

Klik ook voor support beheerder.

Emailworks voor scholen

  1. Wat is het verschil tussen Outlook (of een ander mailprogramma) en Emailworks

  2. Hoe staat het met mijn privacy?

  3. Hoe moet ik inloggen op emailworks?

  4. Waarom moet ik nog een keer na mijn eerste login een mailtje beantwoorden?

  5. Ik heb geen inlogbrief ontvangen

  6. Ik kan niet inloggen

  7. Ik kan niet inloggen met mijn Mac

  8. Ik ben mijn wachtwoord kwijt

  9. Ik kan een bijlage niet openen

  10. Ik krijg geen mail meer

  11. Mijn UPC mailaccount ontvangt geen mail

Algemene PC vragen

  1. Hoe moet ik mijn PC instellen om toegang te krijgen tot Internet
  2. Hoe moet ik mijn persoonlijke e-mail thuis in te stellen?
  3. Wat is het verschil tussen ADSL/kabel en inbellen (Analoog & ISDN)?
  4. Hoeveel sneller is ADSL of de kabel?
  5. Ik wil breedband, wat is het verschil tussen ADSL en Kabel
  6. Welke ADSL breedband aanbieder moet ik kiezen?

 

Emailworks voor scholen

Wat is het verschil tussen Outlook (of een ander mailprogramma) en Emailworks

Emailworks voor scholen is speciaal ontwikkeld om er voor te zorgen dat de school altijd de beschikking heeft over up-to-date emailadressen en mobiele nummers van alle ouders. Als de school gebruik zou maken van een regulier mail programma (zoals Outlook) zou dat veel extra moeite en administratie kosten om dit voor elkaar te krijgen.
De voordelen van Emailworks voor scholen:

  • Geen beheer van adresgegevens. Mailadressen en mobiele nummers worden onderhouden door de ouders zelf, zodat u altijd bereikt kan worden in geval van calamiteiten
  • Leerkrachten kunnen vanaf elke Internet werkplek communiceren met de ouders van hun leerlingen
  • Ouders kunnen onderling communiceren (uitschakelbaar)
  • Tijdsbesparing. De beheerder van de school hoeft niet elke ouder apart te selecteren, de beheerder selecteert slechts een groep (of meerdere groepen) en het bericht wordt automatisch gestuurd naar de betreffende ouders. Selectie van de geadresseerden gaat dus zeer eenvoudig.
  • Onderhoudsvriendelijk. De scholen en u als ouders hoeven geen specifieke software te installeren of instellingen te doen. Slechts een webbrowser en een connectie met het Internet is voldoende

 ^

Hoe staat het met mijn privacy?

Uw gegevens zijn absoluut veilig opgeslagen en niemand kan hier misbruik van maken. De volgende maatregelen zijn getroffen:

  • de ouder kan zelf instellen of hun emailgegevens zichtbaar zijn voor andere ouders
  • alleen de ouder zelf en de schoolbeheerder kunnen bij uw gegevens. Niemand anders kan dit, ook niet de andere ouders
  • de gegevens in de database zijn zodanig afgeschermd dat een andere school hier niet bij kan
  • een gebruiker ziet niet meer dan nodig is, waardoor misbruik onmogelijk is.
  • alles wordt gelogd. Eventueel misbruik kan direct getraceerd worden

Zie voor meer informatie onze Privacy policy.

 ^

Hoe moet ik inloggen op emailworks?

U heeft een brief van uw school gekregen, waarin een persoonlijk loginnaam en wachtwoord vermeld staat.

  1. Als u voor het eerst inlogt, wordt u gevraagd uw wachtwoord, emailadres en telefoonnummer in te vullen. Schrijft u uw nieuwe login en wachtwoord ergens op en bewaar deze goed, zonder dat uw kinderen hier de beschikking over kunnen krijgen.
  2. U kunt uw gegevens opslaan, nadat u de gebruikersvoorwaarden geaccepteerd heeft.
  3. Na acceptatie krijgt u automatisch een mail gestuurd naar het door u zojuist ingevuld emailadres
  4. Nadat u dit mailtje ontvangen heeft met uw mailprogramma (bijvoorbeeld Outlook) dient u dit mailtje te beantwoorden en te verzenden (u hoeft niet meer te doen dit). Deze laatste stap activeert uw account. Het bevestigen is tevens  noodzakelijk ter voorkoming van misbruik
  5. Uw account is nu geactiveerd
  6. Als uw emailadres of mobiele nummer in de toekomst wijzigt, kunt u met uw nieuwe loginnaam en wachtwoord inloggen en uw gegevens wijzigen

 ^

Waarom moet ik nog een keer na mijn eerste login een mailtje beantwoorden?

In verband met de bescherming van uw privacy en om te voldoen aan de huidige wetgeving werkt Emailworks via het zogenaamde double opt-in principe.
Meer informatie over het double Opt-in systeem.

 ^

Ik heb geen inlogbrief ontvangen

Neemt u in dit geval contact op met de beheerder van uw school.

 ^

Ik kan niet inloggen

U kunt alleen inloggen indien u van uw school een algemene inlogaccount (gebruikersnaam en wachtwoord) heeft gekregen. Mocht dit nog niet hiermee lukken, leest u dan verder.

Inlognaam en wachtwaard zijn hoofdletter gevoelig. Verzeker u ervan dat "capslock" uit staat.

Om van Emailworks.nl gebruik te maken moeten uw cookies geactiveerd zijn in uw browser. Op deze manier kunnen we bijhouden of u ingelogd bent. Wanneer u uitlogt wordt het cookie vernietigd.

Activeren van cookies:

  1. Start Internet Explorer op.
  2. Ga naar Tools > Internet Options > Privacy. of in het Nederlands Extra > Internet opties > Privacy
  3. Sleep het balkje omlaag naar "Medium".
  4. Klik op Apply of Toepassen (rechts onder).
  5. Test hier uw cookies

Mocht het nog niet lukken dan kan er sprake zijn van een sessie die ten onrechte wordt vastgehouden. Sluit u in dit geval ALLE Internet browsers af en start deze weer op en probeer nog een keer in te loggen.

 ^

Ik kan niet inloggen met mijn Mac

Zorg er voor dat u de laatste updates voor uw Mac OS geinstalleerd heeft. Kijk hoe u in kunt stellen dat dit automatisch gaat.

Als u werkt met een Macintosh computer kan het zijn dat uw cookies niet geactiveerd zijn. Om cookies te configureren op de Mac kiest men > Edit > Preferences of bewerken > voorkeuren en vervolgens Cookies. Zie hier voor een screenshot. Doe vervolgens de cookietest

Ook kunt u overwegen om te werken met de (uitstekende) Internet browser Mozilla Firefox als vervanging van Safari.

 ^

Ik ben mijn wachtwoord kwijt

Ga naar de loginpagina, en druk op “gebruikersnaam en/of wachtwoord vergeten?” U vult vervolgens uw emailadres in en drukt op verzenden. U krijgt automatisch uw wachtwoord toegezonden.
Indien u niet meer bij uw emailadres kan die u destijds heeft opgegeven, gaarne contact opnemen met de Emailworks beheerder van uw school.

^

Ik kan een bijlage niet openen

Als u een pdf bestand (algemeen geaccepteerd formaat op Internet) heeft gekregen, dient  u een zgn. reader te hebben. Deze is gratis te downloaden bij Adobe.

Als u niet eens bij uw bijlage kan (grijs en niet selecteerbaar), dan heeft dit in de meeste gevallen te maken met de (beveiligings)instellingen van uw mailapplicatie. Instellingen hiervoor zijn te vinden voor Outlook (Express): > tools (extra) > options (opties) > security (beveiliging). Daar kunt u een ander niveau van virusprotectie selecteren.

Een truc in de meeste gevallen is het document (zogenaamd) door te sturen (forwarden) waarna u in de meeste gevallen wel in staat bent de bijlage alsnog te openen.

^

Ik krijg geen mail meer

  • als u uw mail niet meer ontvangt, zou het kunnen dat uw eigen spamfilter OF de spamfilter van uw provider dit tegenhoudt (gaarne uw emailadres toevoegen aan uw zgn. whitelist van uw spamfilter of aan de spamfilter van uw provider)
  • staat het emailadres in uw profiel goed bij Emailworks (spelling, geen spaties aan het begin of aan het eind?)
  • U heeft mogelijk meerdere emailadressen ingevoerd bij Emailworks. Komen ze allemaal niet aan? Probeert u het eens.
  • Mocht dit allemaal niet werken, kunt u het beste contact opnemen met uw Internet provider

^

Mijn UPC mailaccount ontvangt geen mail

De mailservers van de domeinen @upc.nl, @upcmail.nl en @chello.nl staan soms zo strak afgesteld dat mail niet aankomt bij haar gebruikers. Soms ook duurt de ontvangst van mail wat langer dan normaal. U kunt dit dan melden aan UPC (of stuur een mail). Gebruik hierbij de IP adressen van onze mailservers: 77.94.249.25 en 77.94.249.26

Daarom adviseren wij u een ander mailaccount te nemen. U kunt dit nieuwe email account eventueel zo instellen dat deze automatisch wordt doorgestuurd naar uw eigen UPC adres. In dit geval verandert er dus voor u niets. Wij adviseren hierbij gebruik te maken van het uitstekend werkende Gmail.com.  Andere voordelen zijn:

  • het is gratis
  • heeft een uitstekende spamfilter
  • u hoeft nooit meer mail weg te gooien (meer dan 7 Gb opslag capaciteit)
  • kan heel snel zoeken door al uw mail
  • het is webbased (dus overal te gebuiken waar Internet is)
  • u kunt dit emailadres altijd gebruiken, ook als u wisselt van Internetprovider.

Stappenplan

  1. Maak een account aan bij Gmail
  2. Laat uw mail eventueel doorsturen naar uw UPC account. Volg hierbij deze procedure
  3. Voeg uw nieuwe (Gmail) adres toe in uw Emailworks profiel

^

Algemene PC vragen

Hoe moet ik mijn PC instellen om toegang te krijgen tot Internet

Een duidelijke uitleg vindt u hier.

 ^

Hoe moet ik mijn persoonlijke email thuis in te stellen?

Kijk voor het instellen van uw e-mail bij uw school bij de inlogprocedure.

Een overzichtelijke handleiding om uw persoonlijke e-mail in te stellen, is hier te vinden.

 ^

Wat is het verschil tussen ADSL/kabel en Inbellen (Analoog & ISDN)?

  • Met ADSl/kabel heeft u een vaste verbinding met het internet. U hoeft niet meer in te bellen, maar u bent altijd online als uw pc aanstaat.
  • Met ADSl/kabel betaalt u een vast bedrag per maand ongeacht hoe vaak en hoeveel u op het internet bent geweest.
  • Met ADSl/kabel heeft u de beschikking over een aanzienlijk snellere verbinding met het internet. Afhankelijk van abonnement bent u 30 x sneller dan analoog of 15 x sneller dan ISDN (afhankelijk van abonnement)
  • Bij een analoge Inbel verbinding is uw telefoon bezet. Bij ADSl/kabel bent u telefonisch normaal bereikbaar.
  • Internet gebruikers in een netwerk hebben eenvoudiger toegang tot het internet

 ^

Hoeveel sneller is ADSL of de kabel?

Met een ADSL of kabel verbinding kunt u vele malen sneller internetten dan met een normale 56 Kb/s modem verbinding. Om dit verschil voor u inzichtelijk te maken hebben we theoretisch berekend wat de verschillen in download snelheden zijn.
 

Bestand
Grootte
 56 Kbps
 Analoog
 64 Kbps
 ISDN
 128 Kbps
 ADSL
 1024 Kbps
 ADSL
 2056 Kbps
 ADSL
250 kb  ~ 35 sec.  ~ 31 sec.  ~ 16 sec.  ~ 2 sec.  ~ 1 sec.
3 MB  ~ 7 min.  ~ 7 min.  ~ 3 min.  ~ 24 sec.  ~ 12 sec.
10 MB  ~ 24 min.  ~ 21 min.  ~ 10 min.  ~ 1 min.  ~ 39 sec.
50 MB  ~ 2 uur  ~ 104 min.  ~ 52 min.  ~ 6,5 min.  ~ 3,5 min.

Let op: De hierboven vermelde download tijden zijn theoretisch haalbaar en zodoende berekend. In de praktijk vallen, door diverse factoren, de snelheden lager uit. Aan dit rekenvoorbeeld kunnen op geen enkele wijze rechten worden ontleend.

 ^

Ik wil breedband, wat is het verschil tussen ADSL en Kabel

  • Met ADSL krijgt u uw eigen ‘lijn’ naar het internet. De capaciteit van deze lijn staat u volledig ter beschikking. Bij een kabelverbinding zit u op een gedeelde ‘lijn’ naar het internet. De capaciteit van deze lijn deelt u dus met anderen. Bij meerdere gebruikers op uw gedeelde lijn daalt uw capaciteit.
  • Er zijn aanbieders die met kabel een hogere bandbreedte kunnen halen dan ADSL.
  • de helpdesk van een aantal kabelaanbieders worden nog wel eens bekritiseerd.

 ^

Welke ADSL breedband aanbieder moet ik kiezen?

Er zijn vele aanbieders van breedband die er voor zorgt dat u “always on” bent. U betaalt in dit geval een vast bedrag per maand. Echter welke aanbieder moet u nemen? Er is een recent onderzoek geweest, waaruit blijkt dat Tiscali aan de onderkant van de markt en in het middensegment de beste aanbieding heeft. Hier betaalt de consument het minste, rekening houdend met de geboden snelheid.

Een compleet overzicht van ADSL aanbieders is hier te vinden. U kunt hier op basis van uw postode checken welke adsl provider u kunt nemen.

 ^